Thursday, November 10, 2011

Cerita Pasal Kahwin Lagi???....


korang mesti pernah dialog macam nikan..

  • " mak dengar kawan baik kau tu dah kawin dah, kau bila lagi?"

  • " umur kau dah nak masuk 26 tahun dah, masa aku umur ni dah anak 3 dah..kau bila lagi?"

  • "berapa anak kau sekarang? eh kau tak kawin lagi ye"

fuhhhh memang terbaikkan...memang tak hingat...

sebenarnya ni yang aku nak syer ni...

Cerita pasal aku plak...

sejak dua menjak ni aku selalu je mengelak dari nak balik kampung, tahu pasal apa sbb aku malas nak kena jawab soalan pasal kahwin ni...sakit hati dan pale nak jawab. Asal aku balik kampung je mesti kena tanya, letihnya nak jawab, kang jawab endah tak endah katanya kurang hajar macam mana tu? haisshhhh korang bayangkanla masa aku balik kampung mak aku buat kendu dari aku sampai sampai nak balik asyik di asak pasal BILA AKU NAK KAWEN? fuhh memang tensen la kot. tiap perbualan mesti ada cerita pasal tu, hurmm macamne ni fening tahu tak.

aku tahu tahun depan umur aku akan berganjak ke angka 26, kalau umur tula mesti kebiasaannya dah ada nak beranak pinakkan. Yela aku ni bukan tak de impian atau angan2 nak ke arah tu tapi macam2 halangan yang menyebabkan aku tak boleh nak laksanakan. susahla nak terangkan kat orang tua ni...hishhhh macam kita nak pikir ni...

cubala kau bayangkan dengan gaji aku yang ada skang ni dan commitment aku yang besar ni...ni satu hal...baru nak saving kang ada jerk benda lain aku nak kena cover atau bayar haisshhhh sabar jerkla tapi tu orang lain macam tak paham2 dan dok push macamne tu? cuba cerita, lelama aku boleh mereng kot T-T. Adoiyai ingat kahwin ni dua tiga ratus je ker...kalaula semurah tu lama dah jalan...yeyyyy I'm married....yeyeyeye

setiap kali aku bercakap pasal ni dengan Mucuk aku mesti akan berakhir dengan tegang jadi mulai harini aku dah tak mau tanya lagi buat sakit hati gan pala aku je...sedih sangat2 tak larat dah nak menangis, tahla. Mucuk dengan prinsip dia , jadi lebih baik aku diamkan dirikan....be my self...yeyyy

aku bukan nak push mucuk, maafkan aku mucuk...aku bukan sengaja, tapi aku pun tahla tiap kali kena desak dan desak lama2 kita pun hilang pertimbangan. serius harini aku betul2 down, tahla....aku pun macam juga perempuan lain yang inginkan kebahagian. siapa yang tidak teringinkan satu majlis yang indah, meriah, besar semua dan setiap perempuanla ingankannya jadi kepada mucukkan dab diriku kuatkan semangat yeyeyye.

aku paham sangat dan seharusnya orang di sekeliling aku pun kena paham keadaan kami yang sedang berhempas pulas nak lakukan yang terbaik, kami perlukan sokongan jadi hentila2 tanya soalan pelik. pernah aku ditanya oleh seseorang,

" ainni bila nak nikah, sampai bila nak jadi macamni, bila Ain keluar sana sini tanpa mahram, pakai baju macamni,semua dosa Along tanggung, abang2 lain tanggung gan Ayah tanggung. tak kesian ke kat diaorang"

apa perasaan korang kena push dengan soalan macam ni masa tu hanya Allah yang tahu macamne perasaan aku yang rasa memang tak best. Kalaula kuasa di tangan wanita dah lama dah aku jumpa je TOK KADI. tapi aku ni wanita apa yang aku boleh buat cula paham situasi aku dan masalah aku..erghhhh serius aku sangat2 tension. Korang beritahu siapa wanita yang nak jadi macamni, cuba cerita kat aku... aku ni nak gila pusing ayat nak jawab kalau kena tanya soalan macam ni kot...

Jadi janganla tanya kenapa aku tak suka jumpa sedara mara, balik kampung,jumpa kawan2 lama semuanya buat aku sedih,geram, benci,begang,sakit kepala kena tanya soalan macamni...cukup2la seksa emosi,perasaan dan diri aku ni. Aku rasa dah tak larat lagi nak mengalirkan air mata.

Semua ya saya ingin berkahwin cuma masanya tidak sampai lagi tapi percayala bila masanya aku tak tahu tapi aku yakin akan tiba jua waktu dan saatnya, dimasa itu akan ku khabarkan pada semua. Jadi buat masa ini hentila mendesak dan terus mendesak aku lagi....berila aku ruang dan masa.....aku sedang berusaha melakukan yang terbaikkk.


No comments: